Wakacje to najlepszy czas na modernizacje sklepu i zmiany. W większości sklepów internetowych najgorętszy okres sprzedaży przypada na listopad i początek grudnia. To nie tylko szansa na sprzedaż większej ilości produktów, ale także szansa na wyróżnienie się na rynku i zdobycie lepszej pozycji na cały rok. Dlatego przygotowania należy zacząć już teraz.

Przez kolejne 7 miesiecy, aż do grudnia, bedziemy doradzać, jak przygotować swój sklep do większej sprzedaży. Co miesiąc bedziemy publikować kolejną część poradnika. Będziemy pisać nie tylko o oprogramowaniu, ale także o szeroko pojetych zagadnieniach związanych ze sprzedaża internetową. Chcemy pomagać naszym klientom, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, ktore zdobywaliśmy przez kilkanaście lat.

Oprogramowanie

Jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego jest oprogramowanie. Dlaczego musimy zadbać o to, by mieć najnowszą wersję programu i dostęp do aktualizacji?
Skoro sklep działa poprawnie, to po co te aktualizacje? Jest to ważne z kilku powodów, wymienię tylko te najważniejsze:

  • Dostosowanie do zmian oprogramowania na serwerach.
  • Aktualizacja systemów płatności i integracji.
  • Dostosowanie do zmian prawnych.
  • Nowe funkcje.

Kolejność nie jest przypadkowa. Sklepy internetowe działają na serwerach, które też mają oprogramowanie w odpowiednich wersjach np. php, mysql itp. Dla wielu firm hostingowych wakacje to także idealny moment na zmiany i aktualizacje. Zresztą dotyczy to także innych systemów, z którymi sklep jest zintegrowany (systemów płatności, porównywarek itp.). Najważniejszym elementem całej układanki, jest to, żeby sklep działał. Może być lepszy, gorszy, mieć piękne zdjęcia lub nie, ale musi działać.

Aktualizacje wydajemy właśnie po to, by zapewnić bezpieczeństwo działania sklepów. Aktualna wersja programu to nie tylko dostosowanie do nowych przeglądarek i funkcji, ale także dostosowanie do zmian oprogramowania na serwerach.

Kolejny element to hosting – czyli serwer, na którym działa sklep. To od tego komputera zależy, czy sklepy działają szybko czy wolno. Czy nagle sklep nie zniknie, po przekroczeniu limitu, który był napisany w umowie małymi literami. Tu nie można iść na skróty. Czasami trudno jest porównać oferty firm hostingowych, ale są te lepsze i te gorsze. Nie ma co się czarować, jeśli ktoś kupuje hosting za 60 zł za rok, to sklep nie będzie działał szybko i co więcej szanse, że w święta zawiedzie są duże. Nie mówiąc już o kopiach zapasowych, których bardzo często nie ma. Na hostingu nie należy oszczędzać i warto wybierać dobre oferty.

Aktualizacja sklepu to także dostosowanie do zmian prawnych. Co roku pojawiają się zmiany w prawie, które musimy ująć w oprogramowaniu. Dotyczą akceptacji regulaminu, zamówienia, prezentacji ceny, kosztów dostawy, czy formatu maila. Nawet niektóre przyciski np. w koszyku czy na podsumowaniu zamówienia są prawnie obwarowane.

Żeby sklep sprzedawał, musi być widoczny w sieci. Jeśli ostatni raz aktualizowałeś sklep rok temu, to miej świadomość, że kryteria Google w zakresie pozycjonowania sklepów zmieniły się w tym czasie kilkukrotnie. W aktualizacjach zmieniamy mechanizmy wsparcia dla indeksowania sklepów, po to, by były zgodne z aktualnymi wymaganiami. Nie ma sensu płacić zewnętrznym firmom za usługi pozycjonowania, jeśli program jest w starej wersji i nie jest dostosowany na bieżąco.

Ostatnim elementem są nowe funkcje. Czasami nie są nam potrzebne, dopóki nie dowiemy się, że istnieją. Dlatego warto je sprawdzić i zastanowić się, czy możemy wykorzystać je w sklepie. Aktualizacja czasami wymaga czasu, by zapoznać się z nowościami. Często mamy swoje przyzwyczajenia i czasami nowe funkcje nawet nam przeszkadzają, bo coś jest inaczej niż zwykle, bo nie mamy czasu, by się tym zająć. Niezależnie od tego, jakiego oprogramowania używamy. Warto taką aktualizację wcześniej zaplanować, znaleźć czas na sprawdzenie, co się zmieniło, poznanie nowych funkcji.

Zamów:
Dostęp do aktualizacji SOTESHOP 7
Hosting sklepu


Zobacz również