Kontakt z klientem jest bardzo ważny, dlatego w sklepie internetowym warto zadbać o możliwość nawiązania rozmowy z klientami. Czasami wystarczy podanie telefonu i adresu e-mail, w innym przypadku warto skorzystać z czatu online.

Trzeba też pamiętać, że nawet najlepsze rozwiązania technologiczne nie zastąpią rozmowy. Dotyczy to w szczególności asortymentu specjalistycznego lub takiego, który wymaga dodatkowej wiedzy potrzebnej do dokonania dobrego wyboru. Często wiedza sprzedawcy jest kluczowa przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego towaru.

Czat z klientami, wybrane cechy:

  • Status dostępności sprzedawcy/ów online
  • Podgląd klientów na stronie
  • Odwiedzane strony klienta
  • Rozpoznanie klientów powracających
  • Historia rozmowy
  • Możliwość rozpoczęcia rozmowy z klientem na stronie
  • Nagrywanie sesji klientów

Jeśli korzystamy z czatu nie zapominajmy o telefonie czy poczcie elektronicznej. Czat to tylko nowe narzędzie. Zmieniają się technologie kontaktu z klientami, ale nadal po drugiej stronie jest człowiek. Coraz częściej zdarza się, że z różnymi osobami kontaktujemy się za pomocą różnych metod, dlatego warto dać klientom różne możliwości kontaktu.

Zobacz dodatek: SmartsUpp – Czat z klientami
Zobacz dodatek: SmartLook – Podgląd odwiedzających


Zobacz również